DEV Community

Cover image for Bölüm 1) echarts.js & Next.js ile Nasıl Dashboard Oluşturabiliriz?
Özlem
Özlem

Posted on • Updated on

Bölüm 1) echarts.js & Next.js ile Nasıl Dashboard Oluşturabiliriz?

Merhaba, bir süredir dashboard geliştirme üzerine uzmanlaşmak istiyordum. Bu dönemde oluşan proje boşluğumda, biraz yeni şeyler öğrenmek, biraz da kendi portfolyomu oluşturup daha niş/odaklı projeler alabilimek için echarts.js ile proje geliştireceğim.

Bir yazı seti oluşturup bu süreci deneyimlemek isteyen kişilere yardımcı olmak istedim.
İlk soru neden echarts.js

Image description

  • Daha önce Next.js ile projeler geliştirdiğim için react.js ile uyumlu çalışan ve beni uzmanı olmadığım hatalarla başbaşa bırakmayacağını düşündüğüm bir kütüphane olduğu için.

Bu şartları sağlayan recharts.js ve amcharts.js da var, fakat recharts.js in hazır grafiklerini echarts.js kadar estetik bulmuyorum.

amcharts.js ise bence çok estetik ama daha önce bir projemde kullandığım için farklı bir kütüphane denemek istedim. Ayrıca amcharts.js opensource değil, enterprise müşteriler için uygun olmayabilir. (Ücretsiz kullanmak istiyorsanız logosunu grafiğe ekliyor.)

  • Başlangıç aşamasında yetecek kadar hazır örnekler içermekte,

Bunlar benim kendi sebeplerim, daha detaylı bir inceleme için bu kaynağa bakabilirsiniz.

Bölüm 2

Top comments (0)