DEV Community

Cover image for Clonezilla ISO Kurulumu
Yaren Sarı for Açıklab

Posted on • Updated on

Clonezilla ISO Kurulumu

Adım 1: Başlangıç Menüsü

  • Bilgisayarınızı Pardus yüklü Clonezilla Live USB/DVD medyası ile başlatın.
  • Clonezilla'nın başlangıç menüsü ekrana gelecektir.
  • Kurulumu başlatmak için klavyenizdeki "Enter" tuşuna basın.

Not: Ekranın altında otomatik olarak başlatılacak süreyi gösteren bir sayaç bulunmaktadır (örnekte 27 saniye). Bu süre zarfında herhangi bir tuşa basmazsanız, varsayılan seçenek otomatik olarak başlatılır.
Image description

Adım 2: İmaj Geri Yükleme

  • İmaj geri yükleme işlemi "Enter" tuşuna bastıktan sonra otomatik olarak başlayacaktır.
  • Bu aşama, hiçbir kullanıcı etkileşimi gerektirmez. Tüm süreç otomatik olarak tamamlanacaktır. Ekranda gösterilen ilerleme, işlemin başarılı bir şekilde devam ettiğinin göstergesidir.

Image description

Image description

Adım 3: Onaylama Adımları

  • İşleme devam etmek istediğinizi onaylamak için klavyenizde "y" tuşuna basın ve ardından "Enter" tuşuna basın.

Not: Bu adım, hedef diskinizdeki mevcut tüm verileri silecektir. İşleme devam etmeden önce önemli verilerinizin yedeğini aldığınızdan emin olun. Eğer işlemi durdurmak isterseniz, n tuşuna basabilirsiniz.

Image description

Image description

Image description

  • Aşağıdaki işlem süreci boyunca bir dizi otomatik adım gerçekleştirilir ve kullanıcının herhangi bir müdahalesine gerek kalmaz.

Image description

Image description

Image description

Adım 4: İşlemin Tamamlanması

  • İşlem başarıyla tamamlandıktan sonra "Reboot" seçeneğini seçerek ve "Enter" tuşuna basarak bilgisayarınızın yeniden başlamasını sağlayın; böylece yeni yüklenen işletim sistemi aktif hale gelecektir.

Not: Sistem yeniden başlatıldığında, Clonezilla medyasını (USB/DVD) çıkarmayı unutmayın, aksi takdirde sistem tekrar klonlama aracından başlayabilir.

Image description

  • Devam etmek için "Enter" tuşuna basmanız istenir. Bu basit adım, sistem yeniden başlatma sürecini tamamlar ve yeni kurulan işletim sistemine geçiş için hazırlık yapar.

Image description

Adım 5: Kurulumun Tamamlanması

  • Bu ekranda, işletim sistemini yüklemek için Enter tuşuna basmanız yeterlidir.
  • İşletim sistemi başlatıldıktan sonra, Pardus masaüstü ortamı yüklenecek ve kurulumunuz artık kullanıma hazırdır.

Image description

Image description

Image description

Top comments (0)