DEV Community

Doğukan Eren for Açıklab

Posted on

Liman MYS Dağıtım Eklentisi ile Cihaz Ajanı Dağıtma

Dağıtım Eklentisi Hakkında

Liman MYS Dağıtım eklentisi, SSH protokolü üzerinden Linux cihazlarınız üzerinde dosya gönderme, paket kurma ve betik çalıştırma işlemlerini kolayca yapabilmenize olanak sağlayar.

Bu yazımızda Dağıtım eklentisi ile Cihaz Yönetimi Ajanının dağıtımını gerçekleştireceğiz.

1- Dağıtım Sunucusu Seçilir, Dağıtım Eklentisine Girilir.

Image description

2- Sunucu Kimlik Bilgisi Ekleme

Sunucumuzun Dağıtım Eklentisi'ne girelim ve Kimlik Bilgileri alanını seçelim. Açılan ekranda dağıtım yapacağınız sunucu veya sunucularınızın SSH bilgilerini dolduralım.

Image description

kimlik Bilgisi Oluştur butonu ile yeni kimlik bilgisi oluşturup ekleyelim.

Image description

3- Cihaz Yönetimi Ajanı Dağıtım Betiğinin Eklenmesi

Betikler Sayfasında Betik İçe Aktar Butonuna basarak mico.sh betiğini sudo yetkisi ile seçelim.

Image description

Yükleme sonrası betikler sayfada listelenecektir.

Image description

4- Aksiyon Oluşturma

Aksiyonlar Sayfasında bulunan Aksiyon Oluştur butonuna basarak dağıtım yapacağımız sunucuları ve kimlik bilgilerini seçelim

Image description

Aksiyonlar sayfasında oluşturulan aksiyonun durumu gösterilecektir. Tamamlandığında ise başarılı ise Tamamlandı, başarız ise hata mesajı yazacaktır.

Image description

Yaptığınız Aksiyonların detayını sol köşede bulunan ok işaretine basarak detayları görebilirsiniz.

Image description

5- Sunucu Ekleme

Eğer tek bir cihaz üzerinde birden fazla işlem yapacaksanız sunucu olarak ekleyebilirsiniz. Böylece tek tıklama ile hızlı bir şekilde aksiyon oluşturabilirsiniz.

Image description

Top comments (2)

Collapse
 
_bkeren profile image
''

Liman İngilizce kullanılabiliyor mu?
Kullanılabiliyorsa, bu yazıların İngilizce versiyonunu da yayınlarsanız daha çok kişiye ulaşır

Collapse
 
dogukaneren profile image
Doğukan Eren

Liman MYS 'nin İngilizce versiyonu bulunmakta fakat öncelikli alan olarak ücretli eklentilerimizin kullanılabilmesi ve özellikle stajyerlerimiz Türkçe kaynağa ulaşabilmesi için belgelendirme sağlamaktayız. Açık Kaynak kodlu Liman Çekirdek sürümümüz için topluluğun desteği olmasını arzu ediyoruz.